måndag 23 augusti 2010

Höst?

Tillslut, efter en otroligt härlig och varm sommar har hösten börjat närma sig. Det mörknar fortare på kvällen, löven faller för fullt i ekhagen och hästarna har börjat sätta vinterpäls. Det är sorgligt, men lite mysigt också. Jag gillar hösten, vintern kan jag däremot vara utan.... Usch.

Grand har haft en liten "höstdepression" sedan vi kom hem från trailclinicen. Han har varit trött och hängig och inte haft lust med något alls. Jag har funderat på om han håller på att bli sjuk, men nej, så illa är det inte, han är bara lite trött och sliten. Att det blir kallare och mörkare känner ju även hästarna av, så det är helt ok att vara trött. Dessutom håller han på och fäller sommarpälsen och sätter vinterpäls, och precis som när han fällde vinterpälsen i våras så tar det på honom, det går åt mycket energi bara till det och han blir lite öm i huden.

Så förra veckan tog vi det bara lugnt. Vi red ut på en del skritturer och körde lättare pass på ridbanan, mycket gos och myket beröm för det lilla. Jag har också varit trött så veckans tempo har passat mig rätt bra också.

I helgen har Grand vilat och igår verkade han piggare än på länge. Så den här veckan får vi se hur landet ligger och köra efter det. Förhoppningsvis är vi båda lite piggare och orkar fortsätta där vi slutade.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar