söndag 17 april 2011

Och med våren återvänder inspirationen...

Hej då vintern och hej våren! Och hej ny styrka och inspiration! Allt är bra med oss, trots avsaknaden på blogginlägg. Man kan väl säga att jag haft roligare saker för mig än att blogga, vilket känns rätt bra. Sen blir det ju gärna lite så att när man inte skrivit på ett tag hinner det hända så mycket som man tänker "det här ska jag skriva om i bloggen", och så jobbar jag heltid och har aldrig tid att sitta vid datorn och tillslut har jag så många "blogg-moments" att det står mig upp i halsen och istället blir det inget alls med det.
Jag har iallafall haft en riktig häst-helg som började i torsdags. Har haft bilen i fyra dagar, vilket underlättar så otroligt fantastiskt mycket, mer än man kan ana! Så nedrans gött att kunna gasa ut till stallet och inte ha några busstider att passa eller någon annan att rätta sig efter, göra allt i sin egen takt helt enkelt. Skönt!

Grand har nu sprungit av sig den värsta vårenergin och går att rida (nästan) normalt, haha! Han har varit rätt pigg och yr i bollen ett tag, det är han iochförsig fortfarande, men på ett hanterbart och acceptabelt sätt. Vi har kommit igång riktigt bra med träningen och börjat sätta upp mål att jobba emot. Min hjärna har börjat ockuperas av hästiga tankar igen efter det där välkända vinteruppehållet och det känns grymt kul! Jag hoppas verkligen att jag ska hinna sätta mig då och då och skriva om våra strapatser, för det är kul att samla tankarna ibland och delge. Men vi får se, dumt att lova nånting :)

Halvkassa bilder från helgen (mitt objektiv till den riktiga kameran är fortfarande trasigt, buhu):
(Såå typiskt Grand att blunda, haha.)


1 kommentar:

  1. Wohooo, äntligen!!! :D Jag har fixat en hästblogg idag jag med, så nu får jag försöka hålla igång! Fixar för fullt! :D
    Vi ses snart hoppas jag!
    Kram Therese

    http://sparrowhillranch.blogg.se ;)

    SvaraRadera