onsdag 27 april 2011

Those damn shoes!














Påskhelgen förbi och åter vanlig vardag. Under de fyra passerade dagarna med ledighet har jag och Grand fokuserat helt och hållet på markträning. Inte frivilligt, utan endast till följd av en tappad framsko (suck!).

Men, inget dåligt som inte för något gott med sig, för vid närmare eftertanke var det nog ändå rätt bra att få ägna lite tid åt ordentligt ground work. Det är så lätt att fastna vid att man måste rida för att uppnå resultat i träningen. Jag anser precis tvärtom, att det viktigaste arbetet sker från marken. Plus att jag egentligen tycker det är för jäkla kul att arbeta från marken, kanske nästan ännu lite roligare att rida... Lite AR-övningar, cirkling, enkelt och basic = alltid nyttigt.

Ett annat plus är att den prestationsångesten jag ibland kan uppleva att Grand har i ridningen inte verkar finnas på marken. Tänk om jag skulle lyckas "ta med" hans avslappnade förhållningssätt till markarbetet upp på ryggen, vore inte det en liten seger i sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar