måndag 26 oktober 2009

Mockning och bugaträning...

Har man stallbrist om man ber om att få mocka hela stallet? Mm, lite kanske.
Idag har jag bland annat ägnat mig åt det. Lena och Malin red ut så jag satte på musik högt och mockade som en galning! Och det är så gött! Som ett träningspass, fast bättre! För man får ha skitiga kläder på sig och så kan man sjunga med utan att någon måste höra. Utom hästarna då, de stackarna... :)

Och så har jag pysslat med Ajax också. Jag tog min minililla hoppsadel och satte på honom. Den passar ganska bra förutom att han är så tjock att den glider fram och hamnar på bogbladen... Tänkte testa att sätta svanskappa och höja upp den lite med en pad och se hur den ligger då. Om det funkar skall min lillasyster hänga med ut och sitta lite på honom. Kul och se vad han tycker om det! Han verkade inte riktigt förstå meningen med att springa runt med sadeln på sig, särskilt inte när jag hissade ner stigbyglarna så att de slog honom på magen, men han fann sig i det utan några protester.

Sedan tränade vi lite på att buga och det gick över förväntan. Tyvärr gick det lite för bra. Jag var inte alls beredd på att Ajax skulle förstå vad jag menade och verkligen göra det, så när han plötsligt stog på knäet i en perfekt buga så fattade varken jag eller han vad som hände. Han blev lite överrumplad tror jag, plus att han antagligen sträckte till ryggen lite så sen ville han inte göra det igen. Otroligt onödigt... Men jag bad honom ett par gånger till, men krävde inte fullt så mycket och sedan slutade vi. Ska testa lite försiktigt imorgon igen, så får vi se vad han tycker då.

Peace out. /Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar