onsdag 28 april 2010

Spanska hästen...

Oj, nu var det länge sedan jag bloggade! Får skylla på att det har varit lite hektiskt den senaste tiden, mest på skolfronten. Jag både längtar och våndas över att ta studenten. Det ska bli skönt att slippa skolan, men vad ska jag göra sen?

Well, well.. Sedan sist har det hänt massa roliga saker! I tisdags förra veckan tränade vi för Robert. Det var grymt kul, as always. Jag blev uppmanad att långtrava mer, mer, mer! Har inte ridit så mycket de senaste dagarna, men när jag gjort det har vi långtravat mycket och jag tycker redan att han känns bättre. Han har fått grymt mycket mer motor och det är endast positivt, nu finns det lite mer "kraft" att jobba med, härligt!

Vi började även jobba med galoppombyten, svårt!! Jag är helt lost när det gäller galoppombyten, verkligen. Grand tyckte också att det var svårt. Så det har vi inte tränat nåt mer på, jag känner att jag inte kan träna på det själv för jag vet inte vad jag gör. Men det kanske vi får tillfälle att ta itu med på clinicen! Vi ska nämligen åka på clinic för Robert den 8-9 maj, tjoho!

I lördags var Frida med familj här! Roligt att äntligen träffa hela "familjen Grand". Frida trodde inte att han kände igen dem, men det tror nog jag :)

I går busade vi runt på ridbanan med Malin och Liona. Blev väl inte så seriöst för vår del, jag tror jag hade tankarna på lite annat håll. Men vi red lite i halsring vilket känns väldigt nyttigt. Jag måste verkligen lära mig att rida mer med sätet och mindre med händerna. Den svagheten blir så uppebar när man tar av tränset.

Jag har börjat lära Grand spansk skritt. Han tycker det är jätteroligt och viftar friskt med frambenen. Både på gott och ont dock... han gör det lite närsom just nu, haha. Men han är smart, så jag tror nog att han kommer räkna ut att det inte tjänar något till att göra det utan att någon ber honom, hoppas det iallafall ;)


Tjipp! /Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar