fredag 19 mars 2010

Frustration!!

Det här med att leta sadel är något som driver mig till fullkomlig vanvett! Min enda erfarenhet av att leta sadel är att jag inte hittar någon.

Jag letade sadel till Limaac i ett halvår och hittade aldrig någon innan jag sålde honom. Men mina förutsättningar då och nu är helt olika. Då hade jag en lustigt formad Arab som varenda sadel låg katastrofalt på och jag hade knappt några pengar att lägga på en ny sadel. Mina förutsättningar är helt annorlunda nu; jag har en helt normalbygd Quarter och jag har pengar att lägga på eländet! Så det här med att leta sadel till Grand trodde jag inte skulle bli något långvarigt. Men ack vad jag bedrog mig. Här står jag nu, en månad senare och har fortfarande ingen sadel.

Att inte ha en vettig sadel att rida i är så fruktansvärt handikappande. Jag har haft Grand i en månad och har under den tiden varvat mellan att rida barbacka, rida med min gamla ropingsadel (med sååå dåligt samvete, den passar ju inte) och lånat Lenas sadel två gånger. Det fungerar inte!

Jag har minst tio internetsidor som jag kollar varje dag, plus att jag har plöjt alla Lucky Rider och Hästfocus flera månader tillbaka. Alltid är det något som är fel; för liten, för stor, fel modell, för lång, för dyr, för långt bort etc etc. Jag kollar både efter begagnade och nya sadlar. På den begagnade marknaden har jag råd med nästan allt och på den nya har jag råd med åtminstone en bråkdel. Så svårt kan det väl inte vara??

Det värsta när det gäller att leta sadel är att jag hela tiden blir påmind om hur beroende jag är av andra. Det gör mig galen! Om jag väl hittar en sadel som finns relativt nära måste jag hitta någon som är beredd att köra mig, alternativt köra hästen. Gud vad jag längtar till att jag kan skaffa körkort och får jobb så jag kan köra själv och har min egen inkomst.

Idag blev paddocken plogad och jag vill så gärna kunna börja rida och träna på riktigt. Jag har så mycket att ta igen och jag vill börja nu! Men hur länge ska det dröja innan jag kan göra det? En månad? Två?? Vid det laget kommer både jag och Grand gått i taket av frustration...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar