måndag 15 mars 2010

London calling? No, Mölnemad calling!

Äntligen hemma från London! Det har varit väldigt trevligt och roligt, men det är ändå otroligt skönt att komma hem.
Vi gick upp fyra idag för att ta tåget till Stansted och sedan flyga till Göteborg och därifrån åka med buss och tåg hem till lilla Alingsås. Jag hann vara hemma i en kvart innan det var dags att kila till bussen och åka till Mölnemad och lille Grandi. OJ, vad jag har saknat honom! Och saknat allt; stallet, de andra hästarna, alla människor, dofterna, katterna, lugnet (när det väl är lugnt^^), till och med SNÖN. Nej, det där sista var kanske lite att ta i... Men jag är helt enkelt väldigt hemmakär. London är spännande och roligt, men alldeles för trångt för mig. I need wide open spaces.

Jag var väldigt trött efter flygresan, men att vara ute i stallet har en otroligt stärkande effekt. Underbart soligt och vackert väder så jag och Grand bestämde att det var värt att fira med en tur på prärien! Vi var ute i två timmar. Så himlans skönt! Grand var alldeles stollig och skuttig och jätteglad! Det blev en del galopp och trav långa sträckor. När vi kom hem var vi båda trötta och nöjda. Om vädret är lika fint imorgon så ska vi göra en repris tror jag allt!

Bild: Trött pålle somnar i stallgången :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar