söndag 7 mars 2010

Helg, helg underbara helg...

Mina helger är heliga! Jag tycker inte om att planera saker på helgerna, jag tycker att de är som bäst när jag inte har någonting alls på schemat. Mina veckor präglas av ett evigt spring hit och dit för att passa tider till lektioner, möten, bussar, repetitioner och träffa den människan där och komma ihåg det tills då och on and on and on and on. Så på helgen vill jag inte göra något alls, jag vill bara få vara. Sitta och häcka i soffan med vovven och kolla på melodifestivalen eller något annat värdelöst som råkar gå på tv, köpa hämtmat och somna i soffan, det är ett helt ok sätt att spendera en helgkväll på tycker jag!

Den här helgen har jag tappat räkningen på hur många människor jag har sagt nej till angående diverse saker. Filmkväll, tjejträff, utgång, fika och jag vet inte vad. Bara trevliga saker, men sådant jag faktiskt klarar mig ganska bra utan. Men det är ju trevligt att folk hör av sig, det skulle inte förvåna mig om de en vacker dag slutar att ringa! Men jag säger nej. Inte för att jag inte kan eller inte orkar, jag vill helt enkelt inte.

Ibland händer det saker i livet som sätter perspektiv på vad som är viktigt. Jag är väldigt bra på att göra saker jag egentligen inte har någon lust med, bara för att inte göra någon annan besviken. Men varför? Varför ska andras behov vara viktigare än mina egna? Så jag har bestämt mig för att bli bättre på att bara göra saker för att jag vill, inte för att någon annan vill. Och just nu vill jag inte umgås med andra, jag vill hänga i stallet dagarna i ända och sedan sitta hemma i min soffa och glo på tv, punkt slut. Kan tyckas tråkigt, men jag tycker att jag har det ganska bra på det sättet. Fast andra tycks ha svårt att förstå det...

Den här helgen har vädret varit underbart! Både hästar och människor har haft lite vårkänslor tror jag. Idag tog vi alla hästarna (shettisarna fick stanna hemma dock) och red ut! Underbart! Har jag sagt att jag längtar till sommaren eller?? :)

Lite helgbilder:












Snön på taket i Katja och Grands hage har
antagit en minst sagt lustig formation...




















*Censur* på den runda magen :)














Malin och Liona














Full ös medvetslös!




















Katja och Joanna leker i lösdriften














Grandi passar på att rulla sig i lösdriften. Sötnos :)

Och sedan laddade min kamera ur!

Ha det fint!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar