tisdag 16 februari 2010

Ett härligt ridpass!

Idag satte jag planerna i verket att låta lilla hästen få jobba sig trött. Och trött blev han! Det tog inte lång tid innan han flåsade och svettades. Vi jobbade mest i trav; volter, åttor och tempoväxlingar. Gick super! Lyckades få till en väldigt trevlig jog och samlad galopp, tänk att det var möjligt?

Red på stången och det är verkligen otrolig skillnad. Grand ger en helt annan respons än på tränsbettet. Såklart för att det är mycket skarpare, men jag inbillar mig att det är lite psykologiskt också. Ungefär som hästar som inte går att rida utan att man har sporrar på bootsen, fast man aldrig använder sporrarna..... Kanske?

Jag försökte att rida med så mjuka och "stång-vänliga" händer som möjligt, men jag måste verkligen träna! Träna upp sits och balans och timing. Det får bli våren och sommaren stora utmaning. Jag tror att både jag och Grand kommer ha träningsvärk imorgon...

Grand var svettig efter ridpasset och fick låna Lionas fina täcke. Thakk Liona :)

2 kommentarer:

  1. hej!!!
    så kul att det går bra för er.. så kul å va inne å kolla på bloggenå se lite bilder på odjuret=) tänkte ta mig ner och hälsa på er nån dag om du tycker att det är ok..

    lycka till så jätte mycket..

    Mvh Sofia som hade grand innan
    http://fellasbrownsugar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Du får hemskt gärna komma, du är så välkommen så!! :)

    Mvh Malin

    SvaraRadera