lördag 13 februari 2010

Jag har blivit med Quarter!

Jag vet inte var jag ska börja. Men det ena ledde till det andra och från och med idag är jag fodervärd åt Rebeccas (och Fridas) goa Quarter-kille, Grand Catalyst! Tänk så det kan bli. Just nu är jag så himla lycklig över att ha häst igen, känns underbart! Och att det är just Grand gör ju faktiskt inte saken sämre, han är supergo och jag hoppas att vi kommer få mycket roligt tillsammans :) Tack för förtroendet Rebecca och Frida, jag ska se till att göra mitt allra bästa för att Grandi ska må så bra som möjligt!

Så idag åkte jag ut för att axla min roll som Grands fodervärd för första gången. Vi gjorde inte särskilt mycket, utan blev mest stående i boxen och borstade svans och kliade panna. Men det räckte ganska bra för att det skulle pirra i magen av lycka på mig. Åh, det är väl ändå världens bästa känsla? Att ha en fyrbent kompis som man vet väntar på en i hagen! :)

Imorgon blir det tyvärr inget stall då jag och mamma ska åka och hälsa på min syster i Jönköping. Undra just hur jag ska klara det? Jag var tvungen att ta med mig Grands träns hem idag för att ha något hästigt att göra (ja, jag har myyycket hästabstinens), så hur jag ska klara att sitta i en bil i tre timmar vet jag inte. Jag får väl ta med mig nya Lucky Rider och datorn och bara stå ut helt enkelt. Men sen blir det stallet hela veckan, tack gode gud för februarilov!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar