måndag 15 februari 2010

Sanndröm?













Visst är det hemskt när man drömmer något så verkligt att man inte vet om det är sant eller inte när man vaknar? Jag gör det jätteofta!

I natt drömde jag att det var vår ute. Det var barmark och solen värmde och vi stod ute vid uppbindningsbommen och borstade hästarna. Det var så verkligt. Jag kunde verkligen känna värmen och dofterna. Jag kunde till och med känna hur jag höll i borsten och drog med stadiga tag samtidigt som jag fick stöv och fällhår i ansiktet. När jag vaknade kände jag en enorm lycka över att det äntligen är vår ute och tänkte att "idag ska jag ut och rida i solen". Men tji fick jag, när jag drog upp persiennerna möttes jag av samma vita, tråkiga utsikt som jag mötts av de senaste månaderna.

Men, eftersom jag är så desperat efter vår, tar jag det här som ett tecken på att våren är på väg och gläds åt den vetskapen så länge :)

Bilden: Kommer det någonsin att vara så här grönt och fint igen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar